tisdag 30 augusti 2011

Dag 05 – Din syn på kärlek

Bea om:
KÄRLEK.

Då var det dags för mig att berätta vad jag tycker om kärlek, och dela med mig av min syn på denna. 

Kärlek är nog det bästa och det värsta som kan drabba en. När man är ovillkorligt kär så vet man inte vad man ska göra, man är beroende av den andra personen och kan inte tänka sig att leva utan denne. Hur sårad man än kan bli av den här personen så kan man inte tänka sig ett liv utan den. Man kan skrika och bråka med varandra, men man vet att vid dagens slut så söker man sig till den andres famn. Och jag vet inte om det är underbart eller sorgligt? 

Att vara så pass beroende av någon? Man kanske skulle klara sig bättre själv, nej det tvivlar jag på, vi människor är svaga och behöver en partner som vi kan dela våra liv med, någon som kan hjälpa en igenom det svåra, någon som kan hjälpa en att bära upp tyngden på ens axlar. 

Och jag tror att alla är beredda på att när man är i ett djupt förhållande med någon så har nästan alla bagage med sig. Man kan nog inte ha ett "felfritt" förhållande, ingen människa är perfekt i sig själv. Utan man blir perfekt i den andres ögon. 

Kärlek för mig är lycka, att somna in och veta att man är säker och att man vaknar upp bredvid den man älskar. 




Alla bilder i inlägget är på min kärlek och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar