tisdag 13 september 2011

Dag 19 – Något du ångrar

Nu ska jag berätta om någonting som jag ångrar i mitt liv. Det finns massa saker i mitt liv som jag tänker tillbaka på med inställningen "det där ångrar jag", men sen så tänker jag på möjligheterna. Och jag kan med säkerhet säga såhär, även om mitt liv har varit grundat på dåliga beslut och val så skulle jag inte ta tillbaka något. Om jag tog tillbaka något så kanske inte allt underbart hade hänt.

Men om jag nu måste ångra något så skulle det nog vara tiden då jag levde mitt liv helt slumpvist och föll för impulser varje dag. Det var en hemsk tid av mitt liv. Jag kunde en dag ha långt hår och nästa dag vara korthårig. Dessutom så hade jag sönder allt jag rörde vid kändes det som. Jag var bara så trasig som människa och det var mitt sätt att laga mig själv, tragiskt nog.

Men allt det fick mig att mogna och växa enormt som människa och inse att det finns positiva saker i livet, att det finns ljus i slutet av tunneln. Och det ångrar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar