fredag 16 september 2011

Dag 22 – Något som gör dig upprörd

Nu kommer jag säkert få miljontals hat meddelanden. Men min uppgift idag är ju faktiskt att säga vad som gör mig upprörd, så jag måste faktiskt göra det.

Jag hatar en massa saker, och det är ännu fler saker som gör mig upprörd.

Någonting just nu som gör mig upprörd är folk som inte borde ha barn.

Varje dag så ser man folk som verkligen inte borde ha barn, folk som har blivit gravida av misstag eller med flit. Som missköter föräldraskapet. Man ser gravida kvinnor som röker och dricker, hur fel är inte det? Tänker dom inte på hur det påverkar barnet? Sen så stör jag mig på folk som tror att dom är några jävla superföräldrar och hjärntvättar barnen.

Jag har kollat på 16 and pregnant på mtv, jag måste påstå att det finns vissa som växer upp och tar sitt ansvar men många sumpar det totalt.

Jag säger inte att unga är dåliga föräldrar i flera fall är unga bättre föräldrar än äldre. Ålder spelar faktiskt ingen roll. Jag tog bara ett exempel som finns på tv på dåliga föräldrar. Jag vet flera unga föräldrar som sköter sig utmärkt.

Detta är min åsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar