tisdag 6 december 2011

Money...

Varför måste våran värld cirkulera kring pengar? Nu för tiden är pengar bara en siffa, nästa ingen har pengar i plånboken, utan bara en digital siffra. Tänk va hemskt det är? Jag vet att våran värld inte skulle fungera annars men ändå, det är hemskt.

Just nu känner jag att mina digitala siffror börjar sina ur händerna på mig, vårat hemliga projekt är inte billigt, och just nu sliter jag nästan av mig håret för att jag är så frustrerad. Det är inte lätt....

Det är så mycket jag vill ha och måste ha, men allt bara slits bort från mig... Om han kunde få ett jobb, men det är ju inte lätt när man knappt försöker! Och jag har inte tid att jobba med studierna, det är för mycket, verkligen!

Jag är så stressad att jag inte vet var jag ska börja... :/
Allt är bara förjävligt.

Men jag ska försöka att se allt positivt, när projektet är klart så kommer livet bli enklare, och jag hoppas verkligen att allt blir bättre då, för det måste jag tro. Något hopp kanske finns i den här världen.

2 kommentarer:

  1. Men tänk vad roligt att ni ändå hade möjlighet att starta erat projekt! Det hade inte varit möjligt på många ställen i landet. Det är ingen stress med allt det materiella, det kommer lösa sig, och snart är det ju också jul!
    Men viss vore det skönt om världen och livet kretsade runt något annat än pengar och siffror, att man istället la sin tid på att göra det man ville utifrån de möjligheter som finns, att man kommer ihåg vad som är viktigt i livet. Hur lycklig man är ökar inte med hur mycket pengar och förmåga att köpa saker som man har.
    Slutresultatet av erat slit kommer att bli jättebra, det är jag säker på!

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack för all uppmuntran! Jo jag tror att resultatet kan bli bra, och att man då kommer känna att allt slit var värt det!:)

    SvaraRadera