fredag 26 augusti 2011

Dag 01 – Presentera dig själv

Mitt namn är Beatrice Skoog, jag är 19 år. Jag bor i en lägenhet i den stora staden Hällefors med min sambo/fästman Tobias, vi har varit tillsammans i tre år i nuläget.

Mina stora intressen är mode, tv-spel, shopping, film, fantasy, matlagning, musik, teckning och målning.

Favorit tv-spelen är Assasins Creed II och Brotherhood, Portal 1 och 2, The Legend Of Zelda: Ocarina of Time och Windwaker, Phoenix Wright: Ace Attorney och Justice For All. Jag spelar/spelade även World of Warcraft en bra tid, var lite, tja vad ska man säga... Besatt? Just nu har jag en paus för att kunna återuppta det lite senare när jag inte är lika besatt. Men det är och kommer nog alltid vara mitt favorit spel. Jag spelade mest Hunter, har en human female 85 hunter och en orc female hunter 85 (spelar enbart på min orc), sen för ett tag sen så levlade jag upp en goblin female priest 85, som jag tycker om väldigt mycket, och innan jag tog en paus så hade jag just börjat levla och en goblin female shaman, hon kanske blev level 39 innan jag slutade, ingen aning. Har även en massa andra låglevlade som jag inte tycker om, warrior 42(?), mage 18, druid 24 och en massa annat skit på alliance. 

Min klädstil för tillfället är sofistikerad, gärna chinos och kilklacks-skor. Mitt favorit plagg just nu är min korta Kavaj. Jag samlar även på sjalar, och kan nästan inte gå ut utan en sjal. Jag längtar efter hösten för jag älskar stickat, har samlat på mig en hel del stickade tröjor inför hösten, men än är inte samlingen klar. 
En grej som är mode just nu som jag hatar är polo-tröjan, ursäkta ni som tycker om den, men jag har alltid hatat polo, och kommer, fortsätta hata den. 
Något som är inne som jag tycker om är nittiotals-sminkningen. 

Jag älskar att teckna, så fort jag har tid och inspiration så tecknar jag gärna lite. Vanligtvis blyerts, men ibland exprimenterar jag med akryl och akvarell också. Målningen till höger är gjord av mig för några veckor sen. 

Musik jag lyssnar på är ganska varierad, jag bryr mig oftast inte om genren, utan det är rösten/instrumenten eller något annat som spelar in. Det jag lyssnar mest på för tillfället är Ellie Goulding, en fantastisk engelsk sångerska. Jag älskar också nittio-tals musik. Offspring ligger mig varmt om hjärtat och Garbage. Dom första albumen Marilyn Manson släppte. Sen tycker jag om Rihannas röst, den är helt enkelt vacker, och även Gwen Stefani, hon var min idol när jag var liten (No Doubt också). Lite hårdare musik jag tycker om är Rammstein(<3!!!), Bullet For My Valentine, 36 Crazyfists, Silverstein. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar