lördag 24 september 2011

Dag 30 – Ett sista ögonblick

Nu har jag skrivit de här inläggen i 30 dagar, två dagar har jag missat att lägga upp på men har lagt upp snarast möjligt dagen efter. På 30 dagar har mycket och lite hänt. Känns som att jag inte gjort ett piss men det har jag nog.

Mitt liv är nog en enda stor röra men det är inte alltid lätt att gå i min skor. I nuläget så ägnar jag mycket av min tid åt att skriva läxor sen har jag även börjat skriva en bok som är ett lite hemligt projekt, jag räknar med att den ska ta cirkus ett år att skriva så vi får väl se nästa höst om den kan bli klar. Men vad den handlar om kommer vara privat ett tag till.

I hjärnan i detta ögonblick snurrar tankar om vad man ska skriva mer, om vad som ska hända i nästa kapitel av boken och om vad som ska hända i nästa kapitel av mitt liv? Hur många kapitel kommer mitt liv ha? Skulle man kunna jämföra mitt liv med en bok? Har det perioder eller flyter det på? Är jag i halvlek eller är matchen redan slut?
På datorn spelas låten Disappear av Bullet For My Valentine.
Den här låten brukade jag lyssna på för något år sen, ljudet av T som diskar i köket får mig även att tänka tillbaka på tiden innan vi bodde tillsammans, då tänker jag på tiden då hela familjen bodde hemma i ett stort hus, innan mina syskon fick barn, när vi själva var barn. Då tänker jag på hur mycket jag saknar den tiden men jag är samtidigt glad för att den tiden var underbar och nu har jag ett bra liv som jag inte borde klaga på.

Allt detta i ett ögonblick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar