fredag 23 september 2011

Viktnojja/ångest

Nu har jag panik igen över min vikt, jag vet att mitt BMI ligger på normalvikt. Men min kropp, den ser för hemsk ut. Jag vet att jag vanligtvis är för mogen för att bry mig om något sådant, men ibland blir jag bara så less. Varför står vågen på så mycket när andra väger så lite. Varför säger smala människor att dom är tjocka? Vet dom att det sårar något enormt? Jag har alltid haft dåligt självförtroende när det gäller min kropp, har alltid varit osäker på den fronten, ett tag i mitt liv så var jag tillochmed på gränsen till fet och det vill jag aldrig mer vara. Jag vill vara smal och fin, våga gå i bikini på sommaren, men istället så badar jag nästan aldrig, hälften av  mina kläder använder jag knappt ens för när jag tar på mig dom så får jag ångest, för jag ser tjock ut.

Jag vill ha mitt självförtroende tillbaka tack. Gud vill du byta självförtroendet mot 10-15 kilo? För kilona vill jag inte ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar