måndag 19 september 2011

Dag 25 – En/ett första

Jag ska berätta om den första resan jag gjorde på egen hand, eller delvis på egen hand. Jag skulle åka till Göteborg, tillsammans med T och en annan kompis, men de gick på i Stockholm och jag skulle gå på i Örebro. De bokade biljetterna tillsammans med ytterligare en till vän. Men den vännen skulle av i Örebro. Jag kämpade för att få en plats på tåget vid mina vänner men det gick inte, så jag fick boka en plats i samma vagn enbart. Jag kommer ihåg hur nervös jag var, vart jag skulle gå på tåget, hur man hittade rätt vagn, hur man hittade rätt plats och främst av allt hur jag skulle hitta T.

Tillslut hittade jag rätt vagn och steg på, som tur är så pratar Tobias väldigt högt och jag hörde honom redan i dörren. Jag skyndade mig fram till dem och satte mig på han som gick av i Örebros plats.

Jag har nog sällan varit så nervös som jag var då. Det är väldigt krångligt att åka tåg, speciellt ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar