måndag 24 oktober 2011

Lunch och en tankeställare.

I skolan idag skulle vi vara klara med våran talanalys, vilket jag var, men sen så ändrade sig våran lärare och sa att vi har tills fredag på oss, jag var ju redan klar förra söndagen. Aja, det är bara jag som får mer fritid. Sen visade det sig att jag inte enbart är ledig själva höstlovet, utan på skolan har dem praktik veckan efter lovet, så jag slipper mina gymnasielektioner. Skönt!

 Nu när jag hade varit i skolan så blev det dags för en senlunch. Det fick bli hemlagad potatis och purjolökssoppa, blev jättegott. Med krutonger också, för att inte glömma, en rejäl och ändå nyttig lunch som slank ner finfint. Alla onyttigheter som margarin är utbytt mot olja osv.

Sen hade vi också en tal-övning på svenskan. Och på själva lektionen hade jag skitsvårt för den, men nu i efterhand fick den mig att tänka en massa, det är ju en ganska bra övning om man fortsätter tänka på den efter. Man satt i små grupper och sen fick man ett änme att diskutera om, och vi skulle hålla diskussionen levande hela tiden. Den fick inte dö ut. Det var roligt men ganska pinsamt för mig eftersom dem har varit en klass i snart 2,5 år och sen kommer jag in som någon utstött nisse. Aja det tar väl en tid att vänja sig.

3 kommentarer:

  1. svar: kul att du gillar bloggen följ den gärna:)

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag vet en sida som har en massa bra serier online så jag får väl börja kolla på TBBT där ;D Just nu är jag bara slav för Vampire Diaries ;D

    SvaraRadera
  3. frågestund på bloggen, skulle vara kul med någon fråga ! :)
    http://mydiiaryy.blogg.se/2011/october/nu-har-du-chansen.html

    SvaraRadera